برای برنامه نویسی از کجا باید شروع کرد؟
دانش برنامه نویسی و علم كامپيوتر
دو شنبه 5 مرداد 1394برچسب:, :: 13:20 :: نويسنده : مرتضی مهدی زاده

 

برای شروع ، پس از آشنایی کلی با برنامه نویسی که امیدوارم در قسمتهای قبلی این آشنایی به دست آمده باشد می بایست آشنایی مختصری با مفاهیمی از قبیل متغییر (Variable) ، تابع (Function) ، رویه (Procedure) ، حلقه (Loop) و ... پیدا کنید.

 

زبانی را برای شروع انتخاب کنید. نوع زبان برنامه نویسی که انتخاب می کنید بستگی به نیاز شما و تا حدودی استعداد شما دارد. بنابراین باید هدف از ساخته زبانهای برنامه نویسی را بدانید تا بتوانید انتخاب درستی بکنید. در مقدمه آموزش هر کدام از زبانهای برنامه نویسی که در این سایت آموزش داده میشوند تاریخچه مختصری از آنها ارائه شده که امیدوارم شما را در امر انتخاب یاری کند.حال اگر نتوانستید بفهمید که واقعا از کدام زبان باید شروع کرد پیشنهاد می کنم که از بیسیک (Basic) شروع کنید.


این پیشنهاد به این علت است که این زبان نسبت به زبانهای دیگر از قید و بند کمتری برخوردار است بنابراین برای شروع مناسب است. البته در آینده با یاد گرفتن زبانهای قویتر خودتان بیشتر متوجه این مطلب می شوید. نکته دیگری که لازم میدانم متذکر شوم اینست که زبانهای امروزی دارای دونسخه تحت ِDOS و تحت Windows هستند. اگر برنامه نویسی را عمقی فرابگیرید یقینا باید از نسخه تحت DOS زبان انتخابی خود شروع کنید (یا لااقل از حالت غیر ویژوال آن استفاده کنید)  تا در نسخه Windows آن تسلط و تبحر بیشتری داشته باشید. بعلاوه در برنامه نویسی تحت DOS اصول برنامه نویسی مشهودتر است، بنابراین آموختن دیگر زبان ها برای شما آسانتر می گردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان